HTML

torsdag den 24. maj 2012

Eksotiske planter 1#

Jeg eeeeelsker at så frø og se det spire men jeg må indrømme at tomater og agurker bliver lidt trivielt i længden. Urtehave dur jeg bare ikke til med al det ukrudt der skal luges. Man når jo ikke og blive færdig før det første ukrudt titter frem der hvor man startede.

Jeg har tidligere sået lidt eksotiske planter, af frø købt i den lokale zoo men de forhandler ikke de frø mere, og jeg må indrømme at jeg egentlig heller ikke tror kvaliteten af frøene var ret høj.


Jeg gik på nettet og fandt ham her. Vi aftalte at det max måtte blive 150kr inkl porto og så skulle han blande nogle forskellige frø. Det skulle være nogen man som nybegynder kunne få til at spire.
Jeg var lidt målløs da jeg så hvor mange forskellige typer frø og hvor mange frø han kunne blande til prisen.
Det var ihvert fald en hel del mere end det jeg havde fået for samme beløb i zoo.

Senere skal jeg have kigget på såvejledninger og så skal i nok for updates hen af vejen.

3 kommentarer:

  1. Det ser rigtig spændende ud. Der er også noget specielt ved de ting man selv får til at spire. Det er lidt hyggeligt. Jeg glæder mig til at se hvad det er du har købt :)

    SvarSlet
  2. Ej hvor spændende! Jeg havde frø med hjem fra Kenya - det er simpelthen så fantastisk at få det til at spire og se, hvad der dukker op :) Jeg glæder mig til at se resultatet af dine!

    SvarSlet
  3. Der er jo en del forskellige men jeg starter med abetræerne. De er nu lagt i blød for natten og skal plantes imorgen

    SvarSlet