HTML

søndag den 14. juni 2020

Harry Potter - Magi på pindene

Faktisk har jeg aldrig været den store Harry Potter fan, men da denne bog kom ind af døren blev jeg alligevel lidt nysgerrig på hvordan strik kunne kombineres med den eventyr verden der er i fortællingerne om Harry og hans venner. 

Bogens opskrifter er inddelt i fire emner, Magiske væsener, Troldmands garderobe, Magisk beklædning og Skønne ting til hjemmet. Der er opskrifter til strikkere på ethvert niveau, lige fra begyndere til de mere øvede. Under navnet på hver opskrift er angivet hvilken sværhedsgrad den har, ligesom der er en dejlig overskuelig boks med opskriftens fakta som færdig størrelse, materialer, strikkefasthed m.m. Derudover er der en god blanding af små hurtige projekter som f.eks. huer, vanter, kopvarmere og de fine vaskeklude med de syv Horcruxer til større projekter som uglen Hedwig, bluser og sweatre. 

Til sidst i bogen er der et fint afsnit med beskrivelse af teknikker og forklaringer på forskellige begreber brugt i bogen samt et afsnit med forkortelser. Jeg er ikke super øvet strikker og jeg synes at der er gjort noget ud af at gøre beskrivelserne af teknikkerne let læselige og forståelige. 

Som jer der følger med i mine anmeldelser nok har opdaget foretrækker jeg at lave noget fra de bøger jeg anmelder. Det giver bare en bedre føling med opskrifterne og bogens indhold generelt når man sidder og arbejder med opskrifter fra den. 
Jeg valgte at lave en af de små hurtige projekter denne gang, nemlig en af vaskekludene med Horcrux motiv. Valget faldt på den med Nagini. Årsagen....jo altså jeg har igennem en årrække haft en del krybdyr, heriblandt slanger, nærmere betegnet kornsnoge. For nogle år siden solgte jeg en til en familie og ikke længe efter fik jeg en af børnene som elev. Han kommer stadig og spørger hvordan Naginis forældre og søskende har det når han ser mig på skolen. De havde nemlig døbt kornsnogen Nagini og det er egentlig grunden til at jeg kender det Horcrux og derfor var det jo oplagt. 
Hele bogen igennem er der små citater, billeder fra filmene og andre facts Og for hver opskrift er der en lille fortælling om det strikkede. F.eks. er der en beskrivelse af en scene under Fluffy den trehovede hund, der tager en med tilbage til filmen. 
Alle disse billeder og tekster er med til at tage en med ind i det univers bogens opskrifter repræsentere og selv for en som ellers ikke kender det store til Harry Potter er det hyggeligt at læse og se billederne. 

Vil jeg anbefale bogen? Altså personligt er jeg jo som sagt ikke den store Harry Potter fan og af den grund havde jeg nok ikke selv investeret i den, men, og der er et men for jeg ville klart anbefale den til Harry Potter fans eller måske mor eller bedstemor til en Harry Potter fan. Bogen er meget alsidig både i sværhedsgrad og projekt størrelse. Er du mor eller bedstemor til en lille Harry Potter fan, vil i helt sikkert kunne få masser af tid til at gå med, at sidde sammen og kigge billeder og læse tekster når der skal vælges projekter den lille fan gerne vil have du skal strikke. 

Bogen er sponsoreret af Turbine.dk, i kan læse mere om hvordan jeg forholder mig til sponsorerede indlæg her.


1 kommentar:

  1. Hei mine damer og herrer, Trenger du økonomisk hjelp? Jeg er Susan Benson. Jeg er en utlåner og også en finansiell konsulent.

    Trenger du et bedriftslån, privatlån, boliglån eller et lån for å fullføre prosjektet? Hvis svaret ditt er ja, vil jeg anbefale deg å kontakte firmaet mitt. Vi tilbyr alle typer lånetjenester, inkludert langsiktige og kortsiktige lån, sikrede og usikrede lån og mange flere. For mer info, skriv til oss via e-post: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) eller send meg en melding direkte på WhatsApp via: +447360502110 og motta et svar på et øyeblikk.

    Et lån fra et realistisk og kompetent selskap er det du trenger for å nå målet ditt. Vi er et omfattende finanstjenesteselskap og vi er forpliktet til å hjelpe deg med å oppfylle alle dine ambisjoner. Vi er spesialister på å tilby strukturerte økonomiløsninger til enkeltpersoner og bedrifter på den mest effektive og raskeste måten.

    * Du kan søke om lån når som helst og hvor som helst.
    * Fleksibelt beløp - Du bestemmer selv hvor mye du vil låne.
    * Rask direkte finansiering - Motta lånet ditt innen 24 timer etter godkjenning.
    * Fleksibel rente på 3 %.
    * Høye godkjenningsrater
    * Fleksibel tilbakebetaling - Du skal velge tilbakebetalingsdato, enten ukentlig, månedlig eller årlig for en varighet på 1-30 år.
    * Enkel online søknad.
    * Personlig veiledning og ekspertise.
    * Ingen skjulte kostnader

    Ikke gå glipp av en mulighet på grunn av mangel på økonomi. Ta kontakt med firmaet mitt nå, vi kan hjelpe deg med et lån fordi vi har hjulpet en rekke enkeltpersoner og organisasjoner som har hatt økonomiske vanskeligheter over hele verden

    For mer informasjon om lånetilbudet vårt, send oss gjerne din låneforespørsel via
    E-post: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com)
    WhatsApp: +447360502110

    Formidlere/konsulenter/meglere er velkomne til å ta med sine kunder og er 100% beskyttet. I full tillit vil vi samarbeide til fordel for alle involverte parter.

    SvarSlet