HTML

mandag den 16. november 2020

#BYSTRIK

 

På det sidste har den stået rigtig meget på strik herhjemme. Jeg har ellers altid hæklet mest, men det er som om, at efter jeg er begyndt at prioritere egostrik til mig selv, så er strikkepindene "vokset på mig".

Idag får i så en anmeldelse af bogen #BYSTRIK af Ingunn Myklebust. 
Bogen indledes med et kort afsnit med lidt tips og tricks, både helt lav praktisk i forhold til processen men også til behandling af det færdige projekt. 

Der er prioriteret godt med plads i bogen til en masse virkelig lækre billeder af de færdige projekter af de opskrifter der er i bogen. Personligt synes jeg det er fedt at se f.eks en sweater fra flere vinkler, og inspirerende at se dem strikket i forskellige farvekombinationer, især dem med mønster. Jeg er typen der har virkelig svært ved at forestille mig farver sammen, så det er rart at kunne se lidt forskellige muligheder.

Opskrifterne er opdelt i 5 kategorier. Til hende, til børnene, til ham, til hunden og til alle. Det er helt klart opskrifterne 'til hende' og 'til alle' der fylder mest i bogen, men 'til børn' er også godt med. Opskrifterne spænder fra alt fra sweatre til alle aldre samt hunden og dukken til huer, tørklæder, pude mm. så der er noget for alle. 

Bogen hedder Bystrik, og min umiddelbare tanke var at overskriften var lidt malplaceret, ihvertfald i forhold til en del af projekterne, der indeholder meget mønster. Meeeeeen så var det at jeg lige tjekkede forfatterens instagram profil ud. Hun er jo nordmand, og så gav det pludselig mening. Ja det burde jeg jo nok have regnet ud med hendes navn, men ja det er mandag så ja den roterer ikke for stærkt på første. Vil dog tilføje at der altså også er masser af projekter der er mere ensfarvede hvis man er mere til det.




Jeg valgte at strikke den opskrift der hedder 'Hue med rullekant'. Fuldstændig basic glastrik, men der var en mening med det, for den skal nemlig bruges i næste boganmeldelse. 
Opskrifterne virker nemme at gå til og jeg kan godt lide måden de er sat op på. F.eks er starten på opskrifterne fremhævet med fed så det er nemt lige at se hvor mange masker der skal slåes op. 

Bogen er helt sikkert en keeper. Nogle af de projekter jeg godt kunne tænke mig at lave fra den er Bysweateren der både er i en herre og dame model, Innas drømmetrøje og Mika sweater i kortærmet. Er du nysgerrig kan du helt sikkert finde dem på designerens Instagram profil @Knitting_Inna.

Bogen er sponsoreret af Turbine.dk. I kan læse mere om hvordan jeg forholder mig til sponsorerede indlæg her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar