HTML

torsdag den 7. februar 2013

En hæklet abekat!

Der er rigtig gang i hæklenålen herhjemme i øjeblikket.

Der bliver hæklet ugler, hunde, pynt til myggenet, små hatte og en del andet som i nok skal få billeder af løbende!

Denne gang er jeg blevet færdig med en abe, lidt i stil med Peter Pedal. Den er 23cm når den sidder og 33cm fra top til tå så det er jo lidt større end det jeg plejer at lave.


Opskriften er engelsk men i skal da bestemt ikke snydes for et link af den grund. I kan finde den lige her og den er gratis.

27 kommentarer:

  1. Hvor er den bare sød og ligner Peter Pedal rigtig meget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg synes opskriften var lidt indviklet lavet men det gik da

      Slet
  2. Hvor er den bare skøn Kristi =)

    SvarSlet
  3. Hold da fast hvor er det bare flotte ting du laver. Jeg må bare få lært at hækle :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Det er slet ikke så svært! De fleste dyr/bamser skal man kun bruge 2maske typer til

      Slet
    2. Men bare det at forstå en opskrift. . . De kunne lige så godt være skrevet på russisk :-)

      Slet
    3. hehe ja så kan det jo være lidt svært!
      For en uge eller to siden havde jeg nogle tøser på besøg til lær at hækle hygge, det tror jeg hjalp dem med at forstå opskrifterne

      Slet
  4. Sikke en fin Peter Pedal - godt hæklet! :-)

    SvarSlet
  5. Ej, hvor er den nuttet. Hvem der bare kunne hækle :-(

    SvarSlet
  6. hej ..vil meget gerne hækle denne skønne abe, men ved du hvor jeg kan finde opskriften på dansk..

    SvarSlet
  7. Hej har du den som dansk opskrift

    SvarSlet
  8. Den er kun på engelsk desværre

    SvarSlet
  9. Hej har lige fået opskriften på aben, men kan ikke finde ud af hvilken tykkelse garn jeg skal bruge, hvad har du brugt?

    SvarSlet
  10. Hej.
    Jeg vil igang med denne kære abe til min søn Peter.
    Kan du hjælpe med et par spørgsmål?
    Skal jeg bruge dobbelt-garn og hvilken tykkelse bør garnet have?
    Kh Gitte

    SvarSlet
  11. Er der nogen der har gemt opskriften? Jeg kan ikke få linket til at virke ;(

    SvarSlet
    Svar
    1. Linket virker hos mig, men ellers er det her
      http://quesera.ojaru.jp/osaru-pattern-b.html

      Slet
  12. Hej Kristi
    Er der brugt dobbelt garn til Peter Pedal

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :)
      Nej der er brugt en tråd alm bomuld 8/4 :)

      Slet
  13. Super mange tak hvilken nål str har du brugt

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme :)
      Jeg bruger altid str 3, til 8/4 bomuld

      Slet
  14. Hej kan det passe at opskriften ikke passer 100% syntes ikke den er nem

    SvarSlet