HTML

mandag den 11. marts 2013

Lidt huer til Skejby


Så blev der sendt en portion huer afsted til Skejby neonatal afdeling.

Det er godt nok længe siden jeg har strikket små huer.
Der er også to facebook grupper med medlemmer der strikker til neonatal afdelinger øst og vest for Storebælt, så jeg er begyndt at prioritere andre projekter, som mit strik til kvinderne fra værestedet Reden.

Har i andre nogen ting i støtter?

Jeg har det meget ambivalent med diverse pengeindsamlinger. Jeg synes det er fint at samle penge ind til forskning i sygdomme, den type indsamlinger er jeg ret afklaret omkring.
Der hvor jeg begynder at have det lidt dobbelt med det er indsamlinger til andre lande, dyr o.lign. Misforstå mig ikke jeg synes bestemt vi skal hjælpe, men det gør vi jo også gennem alle de penge staten giver hvert år. Derudover så synes jeg bare alt for tit man høre at størstedelen af de penge der kommer ind, ryger til administration eller at de nødrationer der sendes ned bliver taget af kriminelle.
Sidst nævnte har jeg bare ikke lyst til at støtte og jeg har heller ikke lyst til at give 100kr hvis det så kun er de 80kr der rent faktisk gør reel nytte. Jeg tror at det er en af grundene til at jeg har valgt at være frivillig og selv lave mine egne små projekter. I kan læse mere om mine små projekter her.

Hvad er jeres holdning?


4 kommentarer:

  1. synes du er super sej - flot at du har tid og overskud til at tænke på andre

    SvarSlet
  2. Ja jeg strikker for www.rokken3.dk Det er til krisecentre og hjemløse og andre der trænger til lidt lunt

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet