HTML

fredag den 1. marts 2013

1 måned på rawfood

Fra idag starter jeg på 1mdr i rawfoodens tegn!

Senere på måneden skal en veninde og jeg til noget detox behandling og jeg synes det kunne være super at fuldføre det med 100% rene fødevare hele måneden. Okay næsten 100% for jeg skal altså have min te!

Jeg har tidligere i perioder levet efter rawfoodprincipperne, der kort sagt går ud på at holde sig fra alle fødevare der er forarbejdet ved over 42 grader.
Som i nok kan regne ud så begrænser det jo udvalget i fødevare en del. Nødder, tørret frugt, frisk frugt, grøntsager, kerner o.lign. er de primære ting og så kan man købe lidt rawfood produkter i Helsam.
Det er ting som chokolade, kakao, 'brød' og lidt andet men det er rimelig dyrt så det er mest for lige at gøre det lidt mere spændende.

Planen er at jeg vil opdatere herinde i løbet af måneden med lidt nemme opskrifter, tips & tricks og billeder.

For at sørge for at jeg får så mange proteiner som muligt, købte jeg i sin tid, da jeg startede med rawfood, bogen Gyldendals kalorietabel, den kan fåes for 50kr og er virkelig nyttig.

For det første er den lille og handy så den kan ligge i tasken, men vigtigst af alt så er den opdelt i fødevaregruppe hvor indholdet af den enkelte fødevare er angivet.



2 kommentarer:

  1. Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med projektet også selvom jeg er STOR modtander af diverse kure som jeg absolut ikke mener er sundt for kroppen ;)

    Husk at passe på med detox behandlinger, da nogle af dem snyder kroppen for vigtige vitaminer og mineraler .... Bare et tip ;)

    Hilsner Mims
    www.mims.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Egentlig er rawfood mere en livsstil end en kur, og jeg gør det ikke for at tabe mig men for at få renset kroppen fra alt det skidt der er i mange forarbejdede fødevare!

      Ideelt set ville jeg gerne praktisere rawfood mere regelmæssigt men jeg er for meget slikøre og kødglad til at praktisere det årets 365 dage :)

      Slet