HTML

mandag den 18. juni 2012

Instagram vs Instaframe vs Frameurlife

Jeg har flere steder set folk bruge Instagram til at lege med billeder og har nu selv hentet det, men jeg kunne ikke lade være med lige at se hvad der ellers var på markedet så her får i lige en lille anmeldelse af 3 af de apps til redigering af billeder der er på markedet.
De apps jeg har hentet er Instagram, Instaframe og Frameurlife.

Fælles for dem er at jeg har 'testet' dem i gratis versionen og de er alle hentet til Iphone.
Først er der Frameurlife.
App'en indeholder flg. muligheder:
- Forskellige rammer, både til enkelt billeder og collager
- Farvetone hele billedet
- Forskellige collager
- Forskellige formater/størrelser collager

Alt i alt en fin app, men mulighederne er efter min mening begrænsede. Billederne gemmes på telefonen og der er ikke mulighed for direkte deling på f.eks. Facebook.
Vælger man menuen mere spørger den om man vil hente Instagram hvilket umiddelbart får en til at tænke at dette er diskount versionen af app'en Instagram.

Dette leder os videre til app'en Instagram.


App'en indeholder flg. muligheder:
- Farvetone hele billedet
- Direkte deling på diverse sociale medier som Facebook og Twitter
- Profil
- Søgning på andres billeder samt mulighed for kommentar

Jeg synes app'en er mangelfuld og må indrømme at jeg blev noget skuffet over denne app da jeg har hørt den rost. Måske er der nogle muligheder jeg har overset men i bund og grund synes jeg ikke den billedredigeringsmæssigt kan mere end det alm kamera på telefonen.
Oplys mig meget gerne hvis jeg har overset noget!

Sidst men ikke mindst er der min favorit.

App'en indeholder flg. muligheder:
- Farvetone hele billedet
- Forskellige rammer, både til enkelt billeder og collager
- Forskellige collager, med mulighed for ændring af baggrundsfarve
- Mulighed for at ændre form på billede/collage fra helt firkantet til meget afrundede hjørner
- Mulighed for at sætte skygge på kant af billede/collage
- Mulighed for ændring af tykkelse på kanten af billede/collage
- Indsætning af tekst i forskellige fonte samt farver og str, samt flere steder på hvert billede 
- Direkte deling på diverse sociale medier som Facebook og Twitter
- Deling via Instagram

Efter min mening er dette klart vinderen, der er en lang række redigeringsmuligheder af billederne. Jeg kan især godt lide muligheden for indsætning af tekst.
Denne app er en del af Instagram og man kan derfor dele billeder præcis som i den alm Instagram app hvis man ønsker dette.

Billedet til min senest giveaway er lavet via denne app.

3 kommentarer:

  1. Altså nu hentede jeg det der Instaframe for lige at prøve det, og i den gratis version kunne jeg ikke få menuen frem så jeg kunne tage billeder direkte inde i det, så jeg valgte faktisk at betale for det :O
    Men jeg kan stadig ikke få menuen frem, jeg kan åbenbart kun hente billeder som allerede ligger på min telefon, kan det virkelig passe?? For så synes jeg ikke det er så meget ved egentlig.. :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan sagtens passe da det jo er et billede behandlingsprogram og ik et tillægsprogram til kameraet (:
      Men personligt genere det mig ikke de billeder jeg redigere er nogen jeg har tager i forvejen. Collage funktionen kræver jo f.eks mere end et billede og der vil man jo ik kunne tage billede direkte under alle omstændigheder (:

      Slet
    2. Jeg har nu selv brugt de 6kr på fuld versionen af instaframe og jeg kan sagtens tage billeder direkte i app'en.
      Jeg kan vælge kamera el fotoalbum

      Slet