HTML

onsdag den 31. oktober 2012

Motion ER farligt -BASTA!

Til alle jer der påstår at motion er sundt....jaja det er meget muligt men det er fandeme også farligt!

I foråret forstuvede jeg foden da vi var ude at gå, resultatet var ikke kønt men dem der lyster kan da se det her.

Dem af jer der følger bloggen ved at jeg er igang med projekt vægttab. Jeg har nu tilføjet motion til kostændringen og jeg er blevet helt afhængig af skidtet.
I forgårs var jeg nede og træne og jeg havde kørt mit overkropsprogram igennem som kun indeholder de almindelige træningsmaskiner da jeg foretrækker dem. Jeg kan tage langt over 20x3 gentagelser med 210-230kg i benpres så for at udfordre musklen i en anden stilling vælger jeg at gå ned og tage squats på smith maskinen som jeg normalt ikke bruger.
Jeg starter med 50kg x15 hvilket går fint. Øger til 60kg og efter et par gentagelser ryger balancen fuldstændinger. Jeg ryger bagover med vægtstangen på nakken, hvilket resulterer i at jeg bliver mast nedad med vægtstangen på nakken med 60kg på.

Umiddelbart har jeg det fint men vælger at gå op forbi min læge på vej hjem. Hun sender mig til røntgen med mistanke om brækket nakke. Heldigvis viser røntgen billeder at der ikke er noget galt og jeg bliver sendt hjem. Igår blev jeg så mere og mere dårlig i løbet af dagen og til sidst rystede jeg, havde ondt i hovedet og kastede op så vi tog til vagtlægen der kunne konstatere at jeg havde hjernerystelse og en ordentlig bule i baghovedet. Jeg fik lov selv at vælge om jeg ville blive til obs men manden var jo sammen med mig så jeg ville hellere hjem.
Jeg fik noget smertestillende og fik sovet i nat. Idag har jeg haft det bedre men jeg kan godt mærke jeg ikke er på toppen så jeg må vente til fredag eller lørdag med at starte forsigtig op med træningen igen.

7 kommentarer:

  1. Ja man skal passe på! Jeg brækkede nakken i mit center!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja man skal! normalt bruger jeg ikke løsvægte, eller de er jo heller ikke rigtig løse i smith maskinen men lidt er de jo alligevel og jeg vidste ikke der var sådan nogle sikkerhedsbjælker man kunne sætte på men det ved jeg så nu

      Slet
  2. Uhhh det lyder ikke rart, pas nu på dig selv :-)

    SvarSlet
  3. Lyder farligt, godt du ikke havde brækket nakke. God bedring :o)

    SvarSlet
  4. Træls oplevelse. Jeg håber du passer lidt bedre på dig selv en anden gang. Motion er sundt, i små mængder/vægte :)

    SvarSlet