HTML

fredag den 5. oktober 2012

Æg i mikroovnen -det kan lade sig gøre!

Som jeg har nævnt før, i indlægget pimp din hjelm vandt jeg for noget tid siden et gavekort til coolstuff, det rene slaraffenland hvis man elsker gadgets.

Det var primært den lille rødhårede og kæresten der gik på opdagelse på hjemmesiden men de fandt noget der også kom mig til gode! Herhjemme har vi nemlig en bandit der eeeeeelsker blødkogte æg og en mor der haaaaaaader at stå bag et komfur, især for at koge et æg.
Så da de viste mig Boiley talte jeg gladeligt for at de valgte den som en af de ting gavekortet skulle bruges på.



Så lad mig præsentere jer andre for Boiley min nye ynglingskylling, min nye bedste ven, der gør æggekogning muligt i mikrovnen!


1: skil Boiley ad

2: fyld vand op til den afmærkede kant

3: sæt metalholderen i

4: prik hul i toppen af ægget med den lille nål der medfølger og sæt ægget i æggekogeren.

På med låget og så ind i mikrovnen i 3 eller 5 min alt efter om du er til blødkogt eller hårdkogt æg. Det bliver sgu ikke nemmere end det og egentlig er det jo også ret godt for miljøet og pengepungen, hvilket jeg jo synes er skøøøøønt. Man undgår jo at starte et kæmpe komfur op for at koge et lille æg.

7 kommentarer:

  1. Hvor smart. Og så ser den jo ovenikøbet rigtig sød ud ;)

    SvarSlet
  2. Det er genialt og får da også en til at smile :)

    SvarSlet
  3. Metal og microovn er no go. Desuden koster det ligeså meget at benytte microovnen som det gør at koge vand i elkedel. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja nu er den jo lavet til det og hovedsageligt lavet af plastik.

      Jeg er ikke uenig i at vi snakker samme mængde strøm for mikroovn og elkedel, men nu er ægget jo hverken helt eller halvt kogt af at man koger vandet i en elkedel det skal jo også koges på komfurer og her er der en hel del strøm at spare hvis man kun skal lave et æg :)

      Slet
  4. metal i microbølgeovn!?!

    det sagt selv spiser jeg ikke æg (allergi) men min hund elsker det (og det godt for pelsen) så måske skulle vi havde en sådan en kylling.

    SvarSlet