HTML

onsdag den 26. december 2012

Julegaver til kvinderne fra Reden

Som dem af jer der følger bloggen regelmæssigt nok har opdaget har jeg min egen måde at støtte velgørenhed på.

Jeg har det ret ambivalent med at støtte diverse indsamlinger.
For det første så synes jeg efterhånden der konstant køre en eller anden indsamling, et eller andet projekt der mangler penge til at hjælpe hunde, børn, naturkatastrofe ofre osv. Misforstå mig endelig ikke, jeg finder det bestemt prisværdigt at folk bruger tid og energi på at samle ind og organisere alle disse indsamlinger, og jeg under bestemt alle disse ofre al den støtte de kan få. Mit problem er bare at jeg desværre ikke har et træ i baghaven, hvor jeg kan høste penge så jeg kan støtte alle disse indsamlinger/projekter.
For det andet så er jeg nok også en af dem, der er blevet en smule skeptisk efter alle de mediestorme der har været gennem årerne. Man hører gang på gang at største delen af de indsamlede midler går til administration eller at de ting der købes til de nødstedte aldrig når frem eller tages af rige magthavere i områderne.

Tidligere har det primært været ved f.eks at købe hjemløse avisen og med strik og hæklede sager jeg har fundet nogen der kunne have glæde af, som f.eks Rigets neonatal afd.
Da jeg begyndte at lave ting til kvinderne fra Reden fik jeg af vide at de også samlede make-up, smykker, plejeprodukter, parfume og lign. til kvinderne.

Jeg begyndte derfor i efteråret at samle lidt ting sammen. Dels fra egne gemmer, dels fra vundne giveaways jeg ikke selv havde brug for og dels ved at folk der havde læst mine indlæg her på bloggen og derfor sendte mig ting de ikke selv fik brugt eller de ikke længere brugte.


 
Herover kan i se det jeg fik samlet sammen.
 
Jeg er typen der altid takker ja til at få gaver pakket ind i butikken for jeg hader at pakke gaver ind! Det siger mig seriøst ikke ingenting! Min mor er typen der elsker at sidde og bruge en masse tid på at pakke flot ind og dekorere men den egenskab har jeg altså ikke arvet så da gaverne skulle pakkes ind, og det blev til hele 27 af slagsen, så var det altså ikke små kunstværker der kom ud af det!
 
Jeg forsøgte at fordele tingene så hver pakke havde lige stor 'mængde' men det var dæleme lidt svært. Dels skulle det jo gerne blive til så mange pakker som muligt og dels var noget vareprøver, noget var brugt en lille smule og noget var noget helt nyt. Bla. havde StarsForStacy.dk i forbindelse med en giveaway jeg holdt sponsoreret et par fine øreringe til min lille indsamling.
Nå men mon ikke kvinderne derinde er blevet glade for det uanset om 'mængden' har været ens i hver pakke!
 
I skal da lige have et par close-up billeder også men inden da, et lille opråb!
Husk endelig min lille indsamling når i her efter jul skal have plads til alle de nye sager i har fået i gave, og sortere ud i parfume, make-up, plejeprodukter, smykker og andet som kvinderne måske kan bruge.
 


 

5 kommentarer:

  1. Sikke en masse fine ting du fik indsamlet som helt bestemt vil gøre nogen kvinder rigtig glade

    SvarSlet
  2. Du er en super pige med et stort hjerte og det skal du roses højt for <3

    flot med din indsamling - som jeg gerne vil gøre mit til at hjælpe til med fremover :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak June!
      Det lyder rigtig godt du vil have det i mente, nu ses vi jo nok snart ind imellem over strikketøjet ;)

      Slet
  3. Det er en god ide med sådanne private initiativer.
    Heroppe i Nordjylland - i Jammerbugt kommune - har der været et initiativ, hvor der blev indsamlet brugt (men pænt og godt) legetøj til julehjælp til familier, der ikke selv har råd til at købe julegaver. Det har været en stor succes.
    Apropos dit spsm om giveaways - jeg kan sige for egen del, at jeg aldrig deltager snart det er en betingelse der skal linkes til facebook. Ellers deltager jeg gerne :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er mange der godt kan bruge hjælp og somme tider bliver nogle af de mindre grupper overset af større mere organiserede intiativtagere!

      Mange tak for dit indput omkring giveaways (:

      Slet