HTML

tirsdag den 2. oktober 2012

Havfruesjal


I starten af sidste måned postede jeg et indlæg om det havfruesjal jeg var igang med.


Min veninde og jeg havde været på loppemarked hvor der også blev solgt håndarbejde. Hun så dette sjal og var helt vild med det, men det kostede 500kr. Tilfældigvis var det snart hendes fødselsdag så det var jo en perfekt gaveide.


Hun fik sjalet på sin fødselsdag, men med hæklenål og fastsiddende garnnøgle da jeg desværre ikke nåede at blive færdig.
Igår, sådan ca en uge forsinket, blev sjalet endelig færdigt.



Farven på billedet herover snyder, det er ikke blåt men grå nuancer som billedet nedenunder viser.



I og med sjalet ikke var færdig var hun selv med til at bestemme hvor stort det skulle være. Jeg havde købt 6 nøgler da damen i garnbutikken fortalte at det hun havde lavet af 5 nøgler var lige det mindste. Min veninde er ret petite så da der var brugt 5 nøgler synes hun ikke det skulle være større.


Garnet jeg har brugt hedder Delano og er købt i en garnforretning til ca 22-24kr pr nøgle.
Opskriften på sjalet finder i her 


9 kommentarer:

  1. Hold op hvor er det bare flot men også et kæmpe arbejde...

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak (: ja det var noget af et arbejde, det tog også længere tid end jeg havde regnet med men så er det også dejligt tykt

      Slet
  2. Utrolig fint Kirsti, der ligger det mye godt arbeide!
    Heldig er hun som fikk en så flott gave:)

    SvarSlet
  3. 1000 tak fordi du deltager i min give away(:
    Kan desværre ikke se, du følger min facebook side,
    som det kræver for at deltage.

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  4. hvor er det flot, hvor kan man købe mønster til det henne???

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :)
      Der er link til opskriften sidst i indlægget :)
      God fornøjelse

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet