HTML

lørdag den 13. april 2013

Hvordan klarer i lockouten?

Er i ved at være trætte af lockouten?

Noah kan komme i skole fredag i lige uger, YES tænker man så bare det er jo virkelig noget man kan bruge til noget.....
Jeg går pt hjemme så her har der ikke været nogen problemer. Vi har leget 'SFO Kirsti' de dage hvor Noahs kammerater har haft brug for pasning, og en del af de andre dage har vi været hos mine forældre når nu terroristen alligevel var hjemme.

Vi bor lige ved siden af skoven, så de dage vi har haft en flok drenge i huset har vi været i skoven så de kunne krudte lidt af.

Jeg er en af dem der er stærkt imod heldagsskole. Jeg kan ikke se de positive elementer i det og jeg synes langt hellere fokus skulle ligge på kvalitet i timerne og økonomisk plads til at opretholde specialklasser.
Som det er nu skal lærerne løbe virkelig stærkt og med inklussion af svage børn i almindelige klasser, så skal lærerne afholde en undervisning der skal kunne ramme børn på vidt forskelligt fagligt niveau. Her snakker vi somme tider niveau forskelle der spænder fra 1-5 kl.

Jeg har et barn der indtil videre er fagligt stærkt ligesom jeg var det i folkeskolen. Jeg nåede altid mine lektier i skolen, ligesom de ligger op til i at børnene skal, i forbindelse med den nye heldagsskole. Umiddelbart kan det jo virke positivt nok men jeg taler af erfaring og det kan snildt ende knap så positivt som det er tiltængt. Da jeg gik fra folkeskole til gymnasiet fik jeg et kulturchok af dimensioner da der pludselig var noget der hed masser af lektier dagligt.

Hvordan skal vi forberede børnene på videregående uddannelser der er fyldt med selvstudie og masser af hjemmearbejde hvis vi flasker dem op med at der ikke er noget der hedder lektier??

Nå jeg kunne blive ved virkelig længe, men vil holde her!

Hvis i mangler inspiration til hvad i kan lave med ungerne er der en del ideer under mine DIY's her.


6 kommentarer:

  1. jeg går hjemme ,så vi er heldige ,men det er en øv situation og mine børn ønsker at komme i skole ,jeg ved ikke ,hvilke tiltag der komme i skolen, men her hjemme laver vi lektier alle mand ..


    SvarSlet
    Svar
    1. Noah går kun i 0.kl men vi har da lavet lidt lektier både ved at sidde ved bordet med en bog og ved at implementere opgaver i hverdagen!
      Noah fik en del matematik og dansk bøger inden han startede i skole da han var meget interesseret på det tidspunkt så dem har vi haft fremme!

      Slet
  2. Jeg har ingen børn, men har godt nok sendt både jer forældre, men også børnene mange tanker. De store som får problemer med eksamen og de små som slet ikke kan finde ud af det fordi det er så ustabilt :(
    Jeg håber der snart findes en ordentlig løsning.
    Har du modtaget min mail?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og alle de skolearrangementer og lejre der bliver aflyst!

      Jo jeg har set den men har været i Jylland, du kan evt tilføje mig på fb så kan vi tage den i chatten :)

      Slet
  3. Jeg er træt af lockout for jeg er som tjenestemand i skole;) og det er sgu underligt.
    Tomt. Kedeligt. Amputeret. Jeg vil have mine kollegaer tilbage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kunne jeg godt forestille mig! Jeg er glad for vi har "leget" Sfo så Noah har haft nogen at lege med!

      Slet