HTML

søndag den 13. maj 2012

På pindene - strik til neonatal afd.


I øjeblikket bliver der strikket/hæklet huer, strømper tæpper osv til de fortidligt fødte på en neonatal afdeling. Det gør at her i en periode ikke bliver vist så meget forskelligt her på bloggen.

Dem af jer der har fulgt med på bloggen har måske læst mit indlæg 'kender du en neonatal afd' og ved at Riget ikke mangler flere huer og da det er dem jeg plejer at lave ting til så mangler det jeg laver faktisk en modtager.
En nævnte Skejby neonatal afdeling men som jeg forstod på hende brugte de kun huerne så hvis du sidder og tænker jeg kender da lige en neonatal afdeling der kan bruge tæpper, strømper og nogle huer så smid endelig en kommentar. 


Til huen der næsten er færdig på øverste billede og de 5 huer her på billedet er der kun brugt ca 2 nøgle bomuldsgarn af 50g. De huer er virkelig små.

Planen er at nøglerne på nedenstående billede også skal blive til huer m.m inden jeg går igang med noget andet.

5 kommentarer:

  1. Har du kigget på Kolding Sygehus Neonatal afdeling? Jeg ved at min søn da han blev født for tidligt fik hjemmestrikket hue og strømper på...

    SvarSlet
  2. Hej
    Sikke nogle lækre sager du får lavet til neonatal afdelingerne vi er nogle stykker som samler hæklet blæksprutter ind og hvis du vil deltage skal du være såååå velkommen!
    Se gerne på min blog omkring sprutte indsamlingen

    SvarSlet
  3. Umiddelbart bruges også små tæpper i Skejby

    SvarSlet
  4. Har du en opskrift til disse huer?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Opskriften ligger inde på Rigshospitalets hjemmeside under Marie Juliane centret :)

      Slet