HTML

torsdag den 31. maj 2012

På pindene -eller nålen

Jeg mangler nu kun 1,5 nøgle ud af de planlagte 5 nøgler der skulle bliver til huer til neonatal afdelingen.

Da jeg stadig mangler en modtager til huerne skifter jeg mellem at strikke huer og hækle. I må meget gerne dele indlægget kender du en neonatal afdeling da jeg forgæves har forsøgt at finde frem til en afdeling der mangler huer. Jeg tror måske jeg sender mails forkerte steder hen på de respektive sygehuse da jeg ikke har kunne finde mail adresse direkte til afdelingen.


Nå nu til det der er på pindene, eller nålen, i øjeblikket.

Jeg har besluttet....okay det er løgn, min bedre halvdel har ytret ønske om, at jeg tynder ud i mit garn da der efterhånden findes garn ret mange steder her i hytten.

Jeg gik i tænke boks for at finde ud af hvordan jeg kan få brugt en portion på kortest tid for jeg skilder mig ikke af med det, det er helt sikkert.
Jeg er nået frem til at, der bliver gjort indhug i akryl og blandingsgarner. Det er det jeg har mest af og min tanke er at lave tæpper i forskellige afskygninger. Jeg har lige bestilt 3 bøger med diverse bedstemorfirkanter/trekanter/cirkler you name it.
3 lyder måske af mange men men men jeg har kun givet 310kr for alle 3 inkl fragt -Amazon I gotta love ya!

Af erfaring, fra da jeg lavede mit eget slumretæppe på 2m x 1,5m, syer jeg løbene firkanterne sammen så jeg ikke skal hæfte ende på samtlige firkanter OG sy dem sammen på en gang.



Indtil videre har jeg firkanter til 5 rækker, de sidste 4 bliver syet på i aften og så skal der laves nye firkanter.

Tanken er at tæppet kommer til at måle 120cm x 120cm, prisen vil ligge omkring 150-160kr inkl porto i den størrelse alt efter hvor tungt det bliver.
Sidder du nu og tænker det tæppe må jeg da eje men vil have det i en anden størrelse så råb højt for da det jo ikke er færdigt kan størrelsen sagtens tilpasses.


3 kommentarer:

  1. hej

    du har vundet i min give away lige her

    http://belladotte.blogspot.dk/2012/05/din-og-min-kogebog-sund-og-sjov-mad-med.html

    send mig din adresse på helle@mody.dk

    SvarSlet
  2. Super flotte firkanter det er lidt sjovt jeg er også i fuldt gang med dem :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lige købt 3 bøger med opskrifter på firkanter, trekanter, cirkler u name it, så nu skal der laves tæpper så jeg kan komme til bunds i noget af mit garn

      Slet