HTML

tirsdag den 1. maj 2012

Dræbersnegle, kom an! Hæren er ankommet!

Så blev det forår og al slags kryb er vågnet fra deres vinterdvale. Her tænker jeg især på de klammeste væsener der kan tage ophold i haven - DRÆBERSNEGLE.

Meeeeen nu er det første forår her i vores hus med egen have og jeg er forberedt.
Hæren er ankommet, eller vi har sådan set selv samlet dem! En hær på ikke færre end 221 små soldater - mine allierede! Nu spørger i nok jer selv hvad det er for soldater og her får i svaret - wienbergsnegle!


Okay 221 wienbergsnegle i en parcelhushave er måske at lidt vildt men men men nu bliver i måske overraskede men man kan altså ikke træne de små kræ til at blive på matriklen, og nej klikker træning virker heller ikke. Med tanke på at en del af dem nok flytter ind til naboerne så tror jeg faktisk ikke 221 er så overdrevet. Det er jo nogle fæle bæster vi er oppe imod.
1 sølle dræbersnegl kan ligger op til 400æg om året hvoraf man regner med at ca 100 af dem bliver til noget. Sammenlignet ligger Wienbergsnegle kun op til 70 æg om året.


Hvem kommer først??

Som i kan se har vi givet sneglene lidt farve på huset. Dels synes jeg det er sjovt at se hvor gamle de bliver. Hos mine forældre har de fået en ny farve efter hvad år de er fundet og der finder vi stadig snegle der blev sat ud i 2006.
Dels vil jeg gerne see hvor langt sneglene bevæger sig fra vores hus. Ikke for at hive dem tilbage, for jeg deler gerne med naboerne så alle haverne kan bliver dræbersnegle fri, men af ren nysgerrighed.



8 kommentarer:

  1. Ihh hvor herligt.
    Her på egnen har vi desværre ikke wienbergsnegle og det er yderst sjældent, hvis jeg møder en.

    God jagt til/med dine nye soldater :))

    SvarSlet
  2. Åh,elsker Wienbergsnegle (i levende tilstand)! :)

    Spiser de dræbersneglenes æg eller hvordan bekæmper de dem.:)

    SvarSlet
  3. Virker Wienbergsnegle?

    Jeg tror da lige jeg skal forbi søsterens minimatrikel og hapse snegle i vildskab så...

    De er da noget sjovere at have i haven end dræbersnegle ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. yup wienbergsnegle virker, de spiser dræbersneglenes æg. Selvfølgelig skal du så stadig samle de voksne snegle og smide ud men det skulle gerne resultere i at der kommer færre og færre dræbersnegle da wienbergsneglene som sagt spiser æggene

      Slet
  4. ja vi har også importeret nogle stykker. De er lidt mere hyggelige end de slimede brune snotklatter som æder alt ;0)

    SvarSlet
  5. Så kan jeg godt se, at jeg skal være glad for de wienbergsnegle jeg indtil videre har set i haven :D Tak for tippet!

    SvarSlet
  6. Ork det vidste jeg slet ikke virkede! Vi har nemlig både dræber- og wienbergsnegle, men de var her da vi flyttede ind, og jeg har aldrig tænkt nærmere over sammenhængen. Til gengæld har jeg undret mig over, at vi ikke har særlig mange dræbersnegle - jeg mener, man hører altid om andre, der har dræbersnegle i hundredevis. Vi ser måske 1 i ugen. Men her er så forklaringen - 1000 tak for det :)

    SvarSlet
  7. Det var da så lidt begge to (:

    Jeg foretrækker det ihvert fald fremfor diverse gift og klamme øl fælder

    SvarSlet