HTML

fredag den 10. februar 2012

Perleskåle

Jeg synes perleskåle er en nem anderledes gave til bedsteforældre osv.
Her får i en trin for trin guide til hvordan de laves.

Pkt. 1:

Du skal bruge hamaperler, ildfast skål og madolie.

 
Pkt. 2:

Smør indersiden af skålen med madolie.
Siderne af skålen fyldes med perler. Effekten på det færdige resultat bliver forskellig alt efter om man vælger at ligge perlerne hulter til bulter eller at alle perler er stående.

 
 Pkt. 3:

Skålen stilles i en forvarm ovn i 10-15min ved 200grader. 

Pkt. 4:

Efter 10-15min i ovnen tages skålen ud. Når den er afkølet tages perleskålen ud af den ovnfaste skål og perleskålen er færdig.


Her kan i se forskellen i effekten alt efter om man ligger perlerne hulter til bulter som den multifarvede eller de stilles ens som den blå/hvide.

God fornøjelse!

5 kommentarer:

  1. De ser super fine ud:-) Hvor holdbare er de?

    SvarSlet
  2. uiddelbart vil jeg sige de kan holde til lidt af hvert dog ikke høje varme grader.

    Perlerne er smeltet godt sammen og går ikke bare sådan fra hinanden igen (:

    SvarSlet
  3. Nej hvor er de fine det skal jeg prøve når jeg får et køkken igen.

    SvarSlet
  4. Genialt.. Dem vil vi da lave nogle af i julegaver.. Tusind tak for ideen :)

    SvarSlet